Tietoturvan uusi aalto terveydenhuollon asiakaspalvelussa

Terveydenhuollon tietoturvassa yhdistyvät potilasturvallisuus ja luottamus, ja tämä aihepiiri vaatii jatkuvaa tarkastelua ja kehittämistä. Tässä artikkelissa pureudumme syvemmin tietoturvan merkitykseen terveydenhuollon asiakaspalvelussa, ja tutkimme sen eri osa-alueita.

Terveydenhuollossa käsitellään herkkää ja henkilökohtaista tietoa

Potilastietojen suojaaminen on ehdotonta, jotta varmistetaan potilaiden yksityisyyden suoja ja tietojen turvallisuus. Tämä edellyttää vahvoja tietoturvakontrolleja ja -prosesseja, jotka suojaavat tietoja luvattomalta käytöltä ja väärinkäytöltä. Moment Digitalin tarjoamat ratkaisut korostavat tietojen suojaamisen tärkeyttä, varmistaen asiakkaiden yksityisyyden ja tiedon turvallisuuden.

Terveydenhuoltoalalla toimivien tahojen on noudatettava tiukkoja tietoturvalakeja ja -säännöksiä. Euroopan GDPR ja Yhdysvaltojen HIPAA ovat esimerkkejä säännöistä, jotka määrittävät, miten potilastietoja tulee käsitellä ja suojata. Nämä säädökset ohjaavat terveydenhuollon organisaatioita varmistamaan, että potilastiedot ovat turvassa ja käytössä vain asianmukaisesti.

Tietoturvahyökkäykset ovat kasvava uhka terveydenhuollossa

Tietoturvatoimet, kuten haittaohjelmien torjunta, järjestelmien säännöllinen päivittäminen ja tietoturvan auditointi ovat olennaisia tietoturvauhkien torjunnassa. Terveydenhuoltoalan organisaatioiden on varmistettava, että niiden tietoturvajärjestelmät ovat ajan tasalla ja kykenevät torjumaan uusia uhkia.

Moment Digitalin Moment Health™ -palvelukokonaisuus keskittyy terveydenhuollon asiakaspalvelun haasteisiin, tarjoten ratkaisuja, jotka sisältävät myös toimialalla vaadittua tietosuojaa ja tietoturvaa. Nämä ratkaisut, kuten GDPR-vaatimusten noudattaminen ja ISO-sertifioidut järjestelmät, ovat avainasemassa näiden uhkien torjunnassa ja tietoturvajärjestelmien ajan tasalla pitämisessä terveydenhuoltoalalla.

Teknologiset innovaatiot, kuten pilvipohjaiset ratkaisut, salaukset ja tunnistautumismenetelmät, ovat tärkeitä tietoturvan vahvistamisessa. Uudet teknologiat tarjoavat parempia keinoja suojata ja hallinnoida tärkeitä terveystietoja, samalla kun ne tehostavat terveydenhuollon asiakaspalvelua.

Henkilökunnan tietoturvakoulutus on ratkaisevaa tietoturvaloukkausten välttämisessä

Asiakkaiden tietoisuuden lisääminen heidän omien tietojensa suojelusta ja turvallisista toimintatavoista on tärkeää. Terveydenhuollon asiakaspalvelua tekevien organisaatioiden on jatkuvasti päivitettävä ja kehitettävä tietoturvakäytäntöjään. Tämä vaatii sekä teknologisia investointeja, että henkilöstön jatkuvaa koulutusta. Tietoturva on yhteinen vastuu, joka vaatii asiakasorganisaatioin ja asiakaspalvelusta vastaavan tahon ja henkilökunnan välistä yhteistyötä ja avointa vuoropuhelua.

Moment Digitalin Moment Health™ -palvelut tarjoavat ratkaisuja, jotka tukevat terveydenhuollon organisaatioiden tietoturvan jatkuvaa kehittämistä asiakaspalvelussa. Lähestymistapamme keskittyy tietoturvan ja tietosuojan yhdistämiseen asiakaspalvelun kanssa, varmistaen, että sekä henkilöstö ja asiakkaat ovat suojattuja ja informoituja juuri niillä ratkaisevilla hetkillä.

Tietoturvan huomioiminen palveluissamme nojautuu ISO 27001-sertifiointiimme.

Edellinen
Edellinen

Terveysalan datan säilyttäminen ja riskienhallinta

Seuraava
Seuraava

Hyvinvointi työssä näkyys silmistä ja kuuluu äänestä