Moment Life™

Vakuuttamisen ja rahoitusalan asiakaspalvelua ratkaisevilla hetkillä.

Toimialoilla, joissa tuotteet ja palvelut ovat monimutkaisia, ja yhteydenotoissa voidaan käsitellä vaikeitakin aiheita, vaaditaan asiakaspalvelulta erityistä osaamista ja toimialakohtaisten prosessien tuntemusta. Kerrointa onnistumisille nostaa vielä monikanavaiset kontaktipisteet, ja eri kanavien ominaiset viestintätavat. Olemme Moment Digitalilla erikoistuneet vakuutus- ja rahoitusalan asiakaspalveluun, sen ulkoistuksiin ja ennen kaikkea asiakaskokemuksen muotoiluun.

Vastuullista asiakaspalvelua

Rahoitus- ja vakuutusalojen asiakaspalvelu on aivan samanlaisen muutoksen äärellä, kuin monen muunkin toimialan. Palveluiden sähköistymisen sekä väestörakenteen muutoksen myötä perinteiset palvelupisteet vähenevät, ja asiakkaita ohjataan sähköisten palveluiden pariin, itsepalvelukanaviin.

Tämä muutos ei kuitenkaan poista asiakaspalvelun tarvetta, ja uusien palvelukanavien kanssa asioivat tarvitsevat varsinkin alan siirtymävaiheessa entistä enemmän apuja. Siihen olemme valmistautuneet vastaamaan.

Monikanavaisuus, tekoälyavusteiset palvelut, jotka näkyvät joko suoraan asiakkaille, tai pelkästään asiakaspalveluhenkilöstölle ja kompleksisemmaksi muuttuvat vakuutustuotteet vaativat asiakaspalvelulta uutta osaamista, ja tämän päivän tasalla olevia teknologisia kyvykkyyksiä.

Nämä kysymykset ja niihin reagoiminen ovat meille Moment Digitalilla arkipäivää, ja aiomme vastata näihin muuttuneisiin haasteisiin kehittämällä jatkuvasti asiakasosaamistamme, sekä teknologisia kyvykkyyksiämme.

Vakuutus- ja rahoitustoimialan asiakaspalvelun erityispiirteitä

Millaiset erityispiirteet sävyttävät vakuutus- ja rahoitusalan asiakaspalvelussa onnistumista? Olemme laatineet listan, joka meidän kokemuksemme mukaan vastaa kohtaamiamme haasteita ja ratkaisuja.

  1. Monimutkaiset tuotteet ja palvelut: Asiakkaat eivät välttämättä ymmärrä vakuutus- ja rahoitustuotteiden yksityiskohtia ja vivahteita. Asiakaspalvelijoiden on kyettävä selittämään ne selkeästi ja ymmärrettävästi.

  2. Luottamuksen rakentaminen: Vakuutus- ja raha-asioissa luottamus on keskeistä. Asiakaspalvelijoiden tulee olla erittäin ammattitaitoisia ja eettisiä luottamuksen säilyttämiseksi ja rakentamiseksi.

  3. Henkilökohtaisten tietojen käsittely: Asiakaspalveluun kuuluu usein arkaluonteisten ja henkilökohtaisten tietojen käsittely, mikä vaatii korkeaa tietosuojaa ja yksityisyyden suojaamista GDPR-regulaation sekä asiakkaan omien prosessien mukaisesti.

  4. Lainsäädännön ja määräysten noudattaminen: Sekä vakuutus- että rahoitusala ovat voimakkaasti säänneltyjä. Asiakaspalvelijoiden on pysyttävä ajan tasalla alan lainsäädännöstä ja määräyksistä.

  5. Riskienhallinta: Rahoitus- ja vakuutusneuvonta voi liittyä riskienhallintaan. Asiakaspalvelijoiden on ymmärrettävä riskit ja osattava neuvoa asiakkaita niiden hallinnassa.

  6. Emotionaalinen herkkyys: Asiakkaat saattavat olla stressaantuneita tai huolissaan taloudellisista ja henkilökohtaisista asioistaan, mikä voi vaikuttaa keskusteluihin ja vaatia hyviä vuorovaikutustaitoja.

  7. Jatkuva koulutus: Tuotteet, palvelut ja säädökset muuttuvat jatkuvasti, mikä vaatii säännöllistä koulutusta pysyäkseen ajan tasalla.

  8. Digitaalisten kanavien hallinta: Nykyaikainen asiakaspalvelu tapahtuu monikanavaisesti, mukaan lukien puhelin, sähköposti, chat ja sosiaalinen media. Työntekijöiden on osattava hallita näitä kanavia ja työkaluja tehokkaasti.

  9. Konfliktien ratkaisu: Vakuutus- ja rahoitusalan asiakaspalvelijat kohtaavat väistämättä tilanteita, joissa asiakkaan odotukset eivät täyty. Heidän on kyettävä käsittelemään valituksia ja ratkaisemaan konflikteja taitavasti.

Näiden haasteiden ymmärtäminen ja niihin varautuminen on olennainen osa alan asiakaspalvelutyötä, ja siihen vaaditaan erityisiä taitoja ja koulutusta.

Moment Life™ - Palvelukokonaisuus

Aina 24/7

Varmistamme asiakkaidemme asiakkaiden saumattoman ja tehokkaan palvelun riippumatta kellonajasta. Ymmärrämme, että vakuutus- ja rahoitusalalla nopea ja luotettava asiakaspalvelu voi tehdä ratkaisevan eron asiakastyytyväisyydessä.

Monikanavainen asiakaspalvelu

Palvelemme asiakkaidemme asiakkaita niissä kanavissa, missä he haluavat asioida. Asiakaspalvelumme kattaa puhelimen, sähköpostin, chatin, sosiaalisen median sekä pikaviestikanavat (WhatsApp). Valintamme omni channel contact center -järjestelmäksi on Genesys.

Takaisinsoittopalvelut

Takaisinsoittopalveluiden toteuttaminen vaatii resurssien riittävyyttä. Varmistamme, että asiakkaat saavat tarvitsemansa avun ilman turhia viiveitä. Näin parannamme asiakaspalvelun laatua ja kasvatamme asiakastyytyväisyyttä.

Myynnillisiä asiakaskohtaamisia

Asiakaspalvelu voi olla myös myynnillistä, ilman, että se tuntuu asiakkaasta tyrkyttämiseltä. Kun asiakaspalvelun pelikirja on kunnossa, ja ratkaistaan aitoja ongelmia, on myynnillisyys keino kasvattaa asiakastyytyväisyyttä, sekä parhaimmillaan se on myös asiakkuuden hoitoa.

Tietoturva ja varmistuspalvelut

GDPR-vaatimukset, yleistyneet tietomurrot ja mahdolliset väärinkäytökset ovat asettaneet viime vuosina täysin uudet vaatimukset datan käsittelylle. Data-arkkitehtuurimme, mm. private cloud -palveluineen vastaa näihin vaatimuksiin, ja olemme ISO-sertifioitu toimija.

Maksumuistutussoitot

Olemme onnistuneet varmistamaan asiakkaidemme kassavirtaa lyhentämällä maksuviiveitä maksumuistutussoitoilla. Asiakasyritys säästää tämän palvelun avulla huomattaviakin määriä normaalista perinnästä syntyvissä kustannuksissa.

Ratkaisevat erot

Moment Life™ -palvelukokonaisuus on rakennettu yhdessä vakuutus- ja rahoitusalan toimijoiden kanssa, erityistarpeita kuunnellen. Moment Digital yhdistää Suomessa ainoana asiakaspalvelun toimijana ISO-sertifioidut asiakasdatan suojaamiseen dedikoidut järjestelmät, 24/7 asiakastuen sekä toimialalle erikoistuneet palvelutiimit.

Usein kysyttyä

  • Onnistuneen integroinnin takana on huolellisesti rakennetut asiakkaan sekä Moment Digitalin tiimien väliset kommunikointi- ja palautekanavat. Rakennamme yhteisen palvelukulttuurin tukemaan asiakkaan asiakaskokemuksen strategisia tavoitteita.

  • Olemme ISO-sertifioitu IT-järjestelmien toimittaja. Tarjoamme asiakkaillemme omissa konesaleissamme tuotettuja private cloud -palveluita, sekä toteutamme tiedonvarmistuspalveluita kaiken kokoisille asiakkaillemme.

  • Pystymme vastaamaan melkein 200 asiakaspalvelun ammattilaisen voimin 24/7 asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin. Olemme optimoineet workforce management -prosessimme useiden eri toimialojen tarpeiden ja akuuttien tilanteiden kokemuksella.

  • Vastaamme päivittäin, 24/7 mm. vakuutusyhtiöiden ja rahoitusalan asiakasyritystemme asiakaspalvelusta sekä sisäisestä järjestelmätuesta.

Kiinnostuitko? Ollaan yhteydessä.

Kaikissa kaupallisissa asioissa voit olla yhteydessä myyntiin ja johtoomme. Löydät yhteystiedot helposti täältä.