Terveysalan datan säilyttäminen ja riskienhallinta

Tietosuoja aiheuttaa monenlaisia huolia, erityisesti kun potilastietoja käsitellään digitaalisesti. Aihe on ajankohtainen, ja huolilla on omalla tavallaan merkittävä tärkeä rooli. Se takaa, että teknologian kehittäminen ja oikeanlaiset prosessit pysyvät briljantteina, ja niihin panostetaan.

Potilaiden luottamus terveydenhuollon tarjoajiin perustuu osittain siihen, miten heidän henkilötietojaan käsitellään ja suojataan. Tekemällä oikeita asioita oikealla tavalla, voidaan luottaa, että datan säilyttäminen on turvallista. 

Luottamus ansaitaan

Tietosuojavaltuutetun antamat ohjeet henkilötietojen käsittelyn elinkaaresta, tietosuojaperiaatteista ja tietojen suojaamisesta korostavat tarvetta käsitellä henkilötietoja lainmukaisesti, asianmukaisesti ja rekisteröidyn kannalta läpinäkyvästi. Palvelumme on suunniteltu noudattamaan GDPR-vaatimuksia ja tietosuojan korkeita standardeja​​​​. 

“Palvelussamme tietosuojan korostaminen ei ainoastaan täytä lainsäädännöllisiä vaatimuksia, vaan myös vahvistaa potilaiden luottamusta terveydenhuollon palveluihin”, kuvailee Moment Digitalin ICT-palvelupällikkö Esa Lähteenmäki.

Turvallisuuden rakentaminen tietosuojan kautta

Moment Health™ yhdistää laadukkaan asiakaspalvelun ja korkeatasoisen tietosuojan, tarjoten terveydenhuoltoalan organisaatioille luotettavan ja turvallisen kumppanin. Tekniset ja organisatoriset suojatoimet on mitoitettava käsittelyn aiheuttaman riskin mukaisesti, mikä on erityisen tärkeää terveydenhuollon asiakaspalvelussa​​.

Erittäin hyödyllinen 24/7-asiakastuki ja erikoistuneet palvelutiimimme vastaavat terveydenhuollon alalla esiintyviin ainutlaatuisiin vaatimuksiin ja tilanteisiin. Tämä jatkuva tuki ja erikoistuminen mahdollistavat sen, että asiakaspalvelu ei ainoastaan täytä tietosuojan standardeja, vaan myös ylittää potilaiden ja terveydenhuollon ammattilaisten odotukset. 

Mikäli tarkoituksesi on mukautua ja reagoida nopeasti terveydenhuollon alalla esiintyviin haasteisiin, niin ota meihin yhteyttä matalalla kynnyksellä. Autamme mielellämme!

Edellinen
Edellinen

Asiakaspalvelijan kyky kohdata asiakas vaikeissa tilanteissa

Seuraava
Seuraava

Tietoturvan uusi aalto terveydenhuollon asiakaspalvelussa