Sertifioitua laatua ja tietoturvaa asiakaskokemuksen kehittämiseen

Olemme Moment Digitalilla ylpeitä voidessamme kertoa seuraavia uutisia: Kiwa Sertifiointi Oy on maaliskuussa 2025 auditoinut ja vahvistanut toimintamme täyttävän sekä ISO 9001:2015 -laatujärjestelmästandardin että ISO/IEC 27001:2022 -tietoturvallisuuden hallintajärjestelmästandardin vaatimukset – niin Suomessa kuin Espanjassa.

ISO 9001 meille myönnettiin ensimmäisen kerran vuonna 2008 ja ISO/IEC 27001 vuonna 2019. Nämä sertifioinnit ovat meille monella tapaa merkittäviä.

Harvalla contact center –toimijalla sertifioinnit ovat näin kattavat, mikä tuo meille kilpailuetua. Sertifioitu toiminta luo myös luottamusta: laatu- ja tietoturvasertifikaatit ovat nykymarkkinassa monen asiakkaamme ja myös tarjouskilpailujen edellytys, eivät enää valinta.

Samalla sertifioidut toimintamallit mahdollistavat liiketoiminnallemme kestävän, skaalautuvan ja laadukkaan kasvun. Ne todentavat, että toiminnassamme käytössä olevat järjestelmät eivät ole hallinnon taakkoja, vaan tiedolla johtamisen työkaluja.

Mutta mitä nämä standardit tarkoittavat? Ja miksi niistä kannattaa välittää?

ISO 9001:2015 – laadunhallintajärjestelmä asiakkaidemme ja toimintamme parhaaksi

Kiwa Sertifiointi Oy:n sertifiointimerkki ISO 9001

ISO 9001 on tunnetuin laadunhallinnan standardi, joka perustuu jatkuvan parantamisen periaatteeseen.

Sen mukaisesti toimimalla varmistamme, että johtamisjärjestelmämme toimii ja tukee:

  • asiakaslähtöistä ajattelua

  • riskien hallintaa, varautumista ja ennakointia – osaamme toimia ja myös palautua, jos liiketoimintaamme kohdistuvat riskit toteutuvat

  • prosessien jatkuvaa kehittämistä

  • johtamista tiedolla, ei tunteella

Asiakkaamme voivat siis luottaa siihen, että toimintamme on suunnitelmallista, läpinäkyvää ja tavoitteellista: laatu ei ole meille yksittäinen toimenpide vaan tapa toimia. Sitoutumisemme laatuun näkyy jokaisessa asiakaskohtaamisessamme, prosessissamme ja päätöksessämme.

Yhtenäisillä toimintatavoilla varmistamme tasalaatuisen asiakaskokemuksen ja teemme toiminnastamme ennustettavaa asiakkaidemme suuntaan. Kun prosessimme ovat läpinäkyviä ja helposti integroitavissa asiakkaidemme ja kumppaneidemme toimintamalleihin, yhteistyö kanssamme on helppoa.

ISO/IEC 27001:2022 – tietoturva ei ole vaihtoehto, vaan välttämättömyys

Kiwa Sertifiointi Oy:n sertifiointimerkki ISO IEC 27001

Digitalisoituvassa maailmassa tietoturva on kriittinen osa luottamusta. ISO/IEC 27001 -standardi asettaa vaatimukset järjestelmälliselle tietoturvallisuuden hallinnalle tiedon luottamuksellisuuden, eheyden ja saatavuuden turvaamiseksi.

Standardin mukainen toimintajärjestelmä auttaa meitä:

  • tunnistamaan tietoturvariskit ajoissa

  • hallitsemaan henkilötietoja vastuullisesti

  • varmistamaan jatkuvuuden häiriötilanteissa

  • kouluttamaan ja sitouttamaan henkilöstöämme tietoturvaan

Sertifiointi on investointi – ja valtavan työn tulos

Laatu- ja tietoturvajärjestelmämme perustuvat jatkuvaan palautteeseen ja kehittämiseen yhdessä henkilöstömme kanssa. Sertifiointi ei ole vain tekninen ratkaisu, irrallinen lätkä tai vuosittainen muodollisuus – se on kulttuuri, joka näkyy toiminnassamme konkreettisina arjen tekoina.

Sertifikaatin saaminen vaatii pitkäjänteistä kehitystyötä, jossa koko organisaatiomme sitoutuu:

  • Selkeyttämään toimintamallejamme ja dokumentaatiotamme – yhteisesti sovitut ja dokumentoidut toimintatavat helpottavat työn tekemistä.

  • Arvioimaan ja parantamaan toimintaamme – auditoinnit ja jatkuva parantaminen tarjoavat mahdollisuuden vahvistaa ja uudistaa osaamistamme.

  • Johtamaan läpinäkyvästi ja ottamaan omistajuuden vastuualueistaan – sertifiointien myötä tietomme, työkalumme ja prosessimme ovat turvallisia ja johdonmukaisia, mikä lisää luottamusta.

Tämä työ ei koskaan lopu – eikä sen pidäkään loppua. Juuri sen takia järjestelmämme palvelevat meitä ja asiakkaitamme joka päivä myös tästä hetkestä eteenpäin. Kiitos siis koko organisaatiollemme panostuksestanne laadukkaaseen toimintaan ja sen jatkuvaan parantamiseen!

💬 Jos mietit, mitä tämä kaikki voisi tarkoittaa yhteistyössä teidän kanssanne - ollaan yhteydessä!

Merja Laakso
toimitusjohtaja
Moment Digital Oy
merja.laakso@momentdigital.fi
+358 45 164 9510

Seuraava
Seuraava

Osaavaa tukipalvelua liiketoimintakriittisiin järjestelmiin - Solteq