Erinomainen henkilöstökokemus on yritykselle mahdollisuus eikä uhka
Onnistunut henkilöstökokemus on yksi liiketoiminnan peruspilareista. Se rakentuu ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien omalla painollaan eteenpäin – joka päivä. Hektisessä liiketoimintaympäristössä yritysten menestys riippuu monista eri asioista, joita ovat muutkin kuin tuotteet tai palvelut. Yrityksessä pitää olla valmiita katsomaan peiliin säännöllisesti yhteyden luomisessa henkilöstöön ja asiakkaisiin.
Onnistunut henkilöstökokemus ja asiakaskokemus ovat ovat oiva keino erottua kilpailijoista
Luottamus pitää ansaita. Oikotietä onneen ei ole, vaan se tapahtuu pitkällä aikavälillä. Olemme valmiita auttamaan yrityksiä parantamaan edellä mainittuja kahta kriittistä tekijää.
On tärkeää kuulla henkilöstöä ja mikä heille on merkityksellistä ja minkälaisia työympäristöön ja työhön liittyviä valintoja työntekijät itse tekisivät ollakseen tehokkaita ja hyvinvoivia. Kuunteleminen mahdollistaa työntekijäymmärryksen muodostumisen. Kun hyvän laittaa kiertämään, se vaikuttaa paitsi työntekijöiden motivaatioon ja sitoutumiseen, myös asiakaskokemuksen laatuun. Onnistunut henkilöstökokemus on yrityksen menestyksen perusta, sillä se lisää myös tuottavuutta.
Henkilöstökokemusta rakennetaan joka päivä. Se alkaa jo rekrytointivaiheessa ensimmäisestä kohtaamisesta ja jatkuu perehdyttämisen kautta arkeen. Viestintä ja vuoropuhelu ovat tärkeitä keinoja ylläpitää työntekijäymmärrystä ja sitä kautta rakennuspalikoita onnistuneelle henkilöstökokemukselle.
Yrityksen menestyksen ratkaisee sen asiakkaiden uskollisuus. Asiakaskokemus on ratkaiseva tekijä yrityksen menestyksessä, ja se on suoraan yhteydessä myös työntekijöiden kokemuksiin. Erinomainen asiakaskokemus ylläpitää uskollisuutta. Voimme auttaa yritystäsi analysoimaan asiakaskokemusta ja tunnistamaan kehityskohteita, jotka parantavat asiakastyytyväisyyttä ja pitkäaikaista sitoutumista.
Työntekijöiden kokemus organisaatioista on keskeinen yksittäinen asiakaskokemuksen laatuun vaikuttava tekijä
Hyvällä johtamisella ja esihenkilötyöllä on iso merkitys onnistuneen henkilöstökokemuksen rakentamiseen. Selkeät tavoitteet ja odotukset luovat pohjan tehtävissä onnistumiselle. Esihenkilötyöllä ohjataan ja tuetaan työn tekemistä oikeaan suuntaan, esimerkiksi kehityskeskustelujen ja palautteen antamisen avulla. Hyvän johtamisen varmistaminen onkin meille tärkeää. Osaamisen kehittämiseen panostaminen on investointi, joka parantaa henkilöstökokemusta.
Työn siirryttyä toimistoilta etätyöksi, syntyy uudenlaisia haasteita rakentaa yhteisöllisyyttä työyhteisöön. Meille on tärkeää, että jokainen momenttilainen tuntee kuuluvansa omaan tiimiinsä ja koko työyhteisöön. Yhteisöllisyys ja hyvä ilmapiiri ovat myös olennaisia rakennuspalikoita onnistuneeseen henkilöstökokemukseen, ja ne myös rakentavat työntekijöiden motivaatiota ja sitoutumista.
Työntekijäymmärrykseen ja onnistuneeseen henkilöstökokemukseen panostamalla yritykset voivat saavuttaa erinomaisen työyhteisön, joka pystyy vastaamaan liiketoiminnan haasteisiin. Ole yhteydessä matalalla kynnyksellä, olemme valmiita auttamaan!