Asiakkaan kokemuksen ytimessä

Moderni asiakaspalvelu toimii siellä, missä asiakkaat ovat. Kun kanavien ja ratkaistavien asioiden määrä kasvaa, on osaava kumppani kultaakin arvokkaampi.

Perinteisesti asiakaspalvelua ajatellaan kulueränä, joka on “vain yksinkertaisesti hoidettava”. Me näemme jokaisen kohtaamisen mahdollisuutena kehittää sekä itse asiakkuutta, mutta myöskin liiketoimintaa. Kun pystymme muotoilemaan asiakaskokemuksia, jotka tuottavat arvoa sekä asiakkaallemme, että asiakkaamme asiakkaalle, olemme onnistuneet.

Jokainen kohtaaminen on arvokas

Tämän päivän asiakaspalvelu on yhdistelmä ihmisten kohtaamisia digitaalisissa kanavissa, mutta myöskin taidolla rakennettuja automaatioita. Hyvin muotoiltu asiakaskokemus syntyy näkemyksestä, jossa teknologia ja ihminen yhdessä rakentavat hetkiä, joissa syntyy arvoa molemmin puolin, asiakkaalle sekä yritykselle.

Muotoilemme asiakaspolkuja, jotka perustuvat syvään asiakastarpeiden ja liiketoiminnan ymmärrykseen. Polkuja, joissa arvoa syntyy, olipa vastassa ihminen tai ohjelmisto.

Palvelumme

  • Monikanavainen asiakaspalvelu

    Kanavastrategia on asiakaskokemuksen tärkeimpiä valintoja. Ratkaisukeskeinen lähestyminen asiakkaan vaivattomuuden kokemukseen sekä arvon tuottaminen myynnillisyyden keinoin on meille luonteva tapa toimia.

  • Asiakaspalvelun ulkoistus

    Onnistuneessa ulkoistuksessa täyttyvät tavoitteellisuus, tehokkuus ja perinteisesti tukitoimintona pidetyn asiakaspalvelun muuttuminen asiakaskokemukseksi. Tätä muutosta tuemme vahvalla teknologiaosaamisellamme, asiakkaidemme asiakkaita kuunnellen..

  • Asiakaskokemuksen muotoilu

    “Miksi teillä on asiakaspalvelu?” Tämä on tärkein kysymyksemme, jonka esitämme. Miksi asiakaspalvelua tuotetaan, mitä sillä halutaan saada aikaan ja milloin sen kontaktin voi korvata jollain muulla informaation muodolla? Näiden kysymysten myötä rakennamme voittavia asiakaskokemuksen konsepteja asiakkaillemme.

UKK

  • Kuulemme usein, että jokin toimiala tai yritys on niin spesifi ja sen asiakaspalvelu vaatii niin paljon toimiala- tai yrityssidonnaista erityisosaamista, että sitä ei kukaan muu kuin inhouse-asiakaspalvelu voi hoitaa. Totuus kuitenkin on, että jokainen asiakaspalvelu vaatii paljon erityisosaamista.

    Yhteistyömme käynnistyykin aina syvällisellä perehtymisellä asiakkaamme liiketoimintaan, tavoitteisiin, markkinaan ja kyseiseen toimialaan. Luomme perehdytysmateriaalit ja osaamisen kehittämisen suunnitelman aina asiakkaamme kanssa yhdessä. Huomioimme myös erilaiset profiilit ja osaamisvaateet tiimiä koostaessamme.

    Me olemme asiakaspalvelun ammattilaisia ja tuomme yhteistyöhön oman osaamisemme asiakaspalvelun prosesseista, johtamisesta, kehittämisestä ja teknologiasta. Asiakkaallamme on aina tärkeä rooli oman toimialansa substanssiosaamisen varmistajana.

  • Asiakaskokemus muodostuu kohtaamisista. Asiakaspalvelu on yksi yleinen kohtaamispiste asiakkaan ja yrityksen välillä. Nämä kohtaamiset asiakaspalvelun ja asiakkaan välillä voivat ihastuttaa tai vihastuttaa, lujittaa tai heikentää asiakaskokemusta. Asiakaspalvelu ei kuitenkaan ole sama asia kuin asiakaskokemus.

    Asiakaskokemukseen vaikuttaa mm. tuotteet. prosessit, hinnoittelu, saatavuus, markkinointi, brändi jne. Asiakaskokemuksen kehittäminen ei siis ole pelkästään yksittäisten kohtaamisten mallikkaasti hoitamista, vaan pitää ymmärtää koko ketju ja kaikki ne kohtaamispisteet, joita asiakkaan polulle osuu.

    Asiakaspalveludatan analysointi antaa hyvän lähtökohdan asiakasymmärrykselle. Kun ymmärrämme juurisyyt, miksi asiakkaamme ovat meihin yhteydessä, voimme kehittää juuri niitä prosesseja, jotka vaikuttavat asiakaskokemukseen.

  • Tämä on yksi tyypillisimpiä syitä, miksi yritykset tarvitsevat kumppania asiakaspalvelunsa hoitamiseen, asiakaspalvelun volyymit vaihtelevat. Yhtenä hetkenä riittää viisi asiakaspalvelijaa toisena hetkenä tarvitaan 50.

    Pelkkä sesonkiapu ja rajaton skaalautuminen ei kuitenkaan onnistu, ainakaan jos halutaan pitää kiinni edes jonkinlaisesta palvelun laadusta. Ja mehän haluamme. Asiakaspalvelu on toimialasta ja yrityksestä riippumatta vaativaa ja osaamisen ylläpitäminen vaatii toistoja ja jatkuvuutta. Jokainen ymmärtää, että jos hoitaa yhden asiakaspalvelukontaktin jouluna ja toisen juhannuksena, niin osaamisen taso ei voi olla kovin korkea. Mutta kun kumppanuus on muodostettu oikein ja tietty perusvolyymi on olemassa koko ajan, niin sen päälle on mahdollista rakentaa skaalautuvuutta.

    Erityisosaamistamme on reagoida volyymimuutoksiin ja varmistaa oikea resurssi oikeaan aikaan. Kaiken pohjana on tarkka ja ammattimainen volyymiennustaminen, kun ennustaminen tehdään hyvin, on yllättäviinkin muutoksiin reagointi helpompaa.

  • Asiakaspalvelu on elänyt jo jonkin aikaa suurta murrosta. Samaan aikaan, kun asiakkaat odottavat asiakaspalvelulta tavoitettavuutta 24/7, yritykset ovat kehittäneet itseasiointipalveluitaan.

    Digikanavat toimivat pääsääntöisesti jo melko hyvin ja palvelevat asiakasta perusasioissa. Monimutkaisemmat ja vaativammat asiat vaativat asiakasneuvojaa, mutta silloin asiaa ei välttämättä tarvitse hoitaa yöllä tai viikonloppuna. Toimialakohtaisia eroja on toki paljon.

    Me Moment Digitalilla autamme kanavastrategian suunnittelussa, seuraamme asiakaspalvelun volyymejä sekä asiakkaiden kanavavalintoja ja niiden vaikutusta asiakaskokemukseen. Asiakaspalvelun tulee olla tavoitettavissa 24/7, mutta välttämättä ensisijainen kontakti ei ole ihminen.

Miksi valitsisin Moment Digitalin?

  • Emme ole löytäneet kumppania, koska toimialamme on niin spesifi

    Substanssiosaamista voi aina kouluttaa, meidän erityisosaamistamme on asiakaspalvelun johtaminen. Asiakaspalvelun tavoitteet tulee johtaa liiketoiminnan tavoitteista, koska asiakaspalvelu on ydinliiketoimintaa.

  • Yhdistämme aidot kohtaamiset ja teknologian

    Moderni asiakaskokemus rakentuu ihmiseltä ihmiselle, mutta myöskin teknologian tukemana. Optimointi, analytiikka, ennakointi ja asiakkaan tilanteen ymmärrys ovat alaamme.

  • Nykyinen kumppanimme ei pysty vastaamaan muutoksiin

    Maailma ja kuluttajien käyttäytyminen ovat muuttuneet viime vuosina nopeammin kuin monet organisaatiot ovat uskoneetkaan. Strategiamme ytimessä on pysyä mukana tässä muutoksessa.

Kiinnostuitko? Ollaan yhteydessä.

Kaikissa kaupallisissa asioissa voit olla yhteydessä myyntiin ja johtoomme. Löydät yhteystiedot helposti täältä.