Blogi - 14.2.2020

Taustatyö, jälkityö, back office

Asiakaspalvelukeskuksessa hoituvat akuutit työt, kuten puhelut ja chatit, mutta on lisäksi paljon tehtäviä, joita voidaan tehdä akuuttien kontaktien hoidon lisäksi.

Meillä on tarjolla apukäsiä (250 kpl x 2), jotka voidaan ottaa käyttöön tehostamaan asiakkaan liiketoimintaa.

Taustatyö / Back Office -työ saattaa nimenä antaa kuvan vähäpätöisistä töistä, mikä on kuitenkin täysin virheellinen mielikuva. Taustatyöt ovat töitä, jotka eivät saa jäädä tekemättä, mutta niitä ei ole pakko tehdä itse. Taustatyöt voidaan antaa Profit Centerin hoidettavaksi ja keskittyä itse esim. oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Raa’asti ottaen taustatyöt voidaan jakaa kahteen:

  1. rutiininomaiset työt, esim. skannaus tai postitus
  2. asiantuntijuutta vaativat työt, esim. haastehakemusten täydennys tai laadunvalvonta

Rutiininomaiset taustatyöt

Mitkä ovat ne työt, jotka toistuvat jatkuvasti ja jotka voisit mielihyvin siirtää toisen tekemäksi ja keskittyä itse tuottavampaan työhön?

Teemme tällä hetkellä asiakkaittemme nimiin esimerkiksi:

Asiantuntijuutta vaativat taustatyöt

Haasteellisempiakin taustatöitä voidaan hoitaa alusta loppuun saakka asiakkaan nimiin. Tällöin koulutuksen ja perehdytyksen merkitys korostuu.

Voidaan myös perustaa yhteinen Teams-tiimi, jossa meidän Moment Makerimme (asiakasneuvojat) vaihtavat reaaliajassa ajatuksia tai esittävät kysymyksiä asiakkaan asiantuntijoiden kanssa.

Näillä matalan kynnyksen yhteisillä Teams-tiimeillä on onnistuttu myös kehittämään asiakaskokemusta; se arvokas tieto, joka tulee suoraan loppuasiakkaalta, välittyy kätevästi Teamsin kautta asiakkaalle. Toistuvat ihmetyksen aiheet (esim. puutteelliset ohjeet asiakkaan verkkosivuilla) viestitään asiakkaalle, ne korjataan ja kas – loppuasiakas ei enää ihmettele, vaan on tyytyväinen.

Esimerkkejä laajemmasta taustatyöstä:

Keskity olennaiseen

Vahva suositus; kannattaa keskittyä siihen, mikä on oman liiketoiminnan kannalta olennaisinta ja tuottavinta. Ne asiat, jotka voidaan hoitaa toisaalla, kannattaa myös hoidattaa siellä.

Kysyttävää?

Soita tai laita meille viestiä – ollaan yhteydessä!

Kirjoittaja

Annika Strand

Markkinointipäällikkö
040 501 1572
annika.strand@momentdigital.fi

Jaa:

Lue myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.