
Blogi - 19.3.2021
Mika Hänninen on nimetty Senior Account Manageriksi
Kerroimme äskettäin, että Marja Kortelainen aloittaa…
Lue lisää
Blogi - 9.6.2020
Etsitkö tehdasta, joka tuottaa sinulle nopeaa vaihdepalvelua? Vai olisiko sittenkin aika solmia strateginen kumppanuus, jossa yhdessä mietitään asiakkaanne polkua ja jokaisessa kohtaamispisteessä syntyvää asiakaskokemusta?
Olen työskennellyt Contact Center -ympyröissä vuodesta 2012. Jos saisin hypätä aikakoneella tuohon aloituspisteeseen, löytäisin hehkeämmän itseni lisäksi maailman, joka on totaalisen erilainen kuin se, jossa tänään saan työskennellä. Markkinoinnillinen viestini oli kymmenen vuotta siten kaikessa yksinkertaisuudessaan lupaus, että
Vastaamme 100 %:sti kaikkiin puheluihin ja heti!
Kun vielä sain sen halvan hinnankin jotenkin ympättyä viestiin mukaan, niin pakettihan on kadehdittavan täydellinen. No niinpä! NOT.
Ensinnäkin antamani lupaus on täyttä dadaa, jota yksikään yritys ei voi lunastaa. Eikä muuten tarvitsekaan. Kunhan vastausnopeuden sijaan
Palvelua, myyntiä, toimivaa ICT:tä ja asiakkaan huomioimista jokaisessa kohdassa. Tästä on kyse. Loppuasiakkaan tyytyväisyys on kaikkien voitto. Tyytyväisyys taas pitää sisällään niin paljon enemmän kuin sekunteja.
Naiivit lupaukset ovat hiljalleen sulaneet samalla, kun maailma ympärillä on muuttunut. Tänään jokainen itseään kunnioittava yrittäjä ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen. Vai löytyykö vielä bisnestä, jossa asiakkaalle voi haistattaa huilut? Eipä tule mieleeni.
Mitä sitten on strateginen kumppanuus?
Strateginen kumppanuus on kahden tai useamman toimijan välinen toimintamalli. Osapuolet tekevät toisiaan täydentäviä, molempia hyödyttäviä toimenpiteitä ja investointeja pitkäjänteisessä yhteistyösuhteessa.
Näin Tampereen yliopisto määrittelee strategisen kumppanuuden ja hyvähän tuota lainausta on käyttää ohjenuorana.
”Toisiaan täydentäviä ja molempia hyödyttäviä toimenpiteitä”. Amen! Toisella osapuolella on syvä ja fundamentaalinen ymmärrys omasta liiketoiminnasta, jota tukee ja täydentää oman alansa edelläkävijä. Lopputulos on enemmän kuin osiensa summa, jos saan käyttää kulunutta fraasia.
Unelmoida pitää aina! Olla se visio täydellisestä utopiasta, jonne on matkalla. Eikö totta? Muutenhan elämä käy tylsäksi.
Mikä se utopia on, jota kohden sinä asiakkaidesi kanssa kuljet? Missä sinä näet, että tulevaisuuden asiakkaasi liikkuvat, mitä he palveluiltasi ja tuotteiltasi odottavat? Kuten tiedät, jengi käy piru vie aina vain vaativammaksi, eikä enää riitä, että asiat pelkästään hoituvat. Pitäisi lisäksi olla hyvä pössis, vähän glitterii ja sateenkaartakin mielellään.
Miten on – onko teidän sateenkaaret jo maalattu strategiaan? Saatteko omalla panoksellanne tehtyä tarvittavat stepit ja riittääkö teillä siihen myös aikaa käytettäväksi? Ellei, niin arvaa mitä?! Tadaa – strateginen kumppani täällä vilkuttaa 😉
Ja koska olen markkinoija, niin mä voin:
En lupaa tähtiä taivaalta, mutta sen paljastan, että me olemme aloittaneet oman muutosmatkamme kohti glitterii ja hyvää pössistä, jossa
Tämän jälkeen lupaamme kuulla, yritämme ymmärtää ja ellemme ymmärrä, lupaamme kysyä. Keksimäni ikiliikkujan tuloksena syntyy mielet räjäyttäviä palveluita, joita asiakkaasi rakastavat. 100%:sti!
No niin. Sorruin taas. Pahoittelut.
Annika Strand
Markkinointipäällikkö
040 501 1572
annika.strand@momentdigital.fi
Tavat, joilla voimme auttaa – klikkaa tästä!
Blogi - 19.3.2021
Kerroimme äskettäin, että Marja Kortelainen aloittaa…
Lue lisää
Blogi - 3.3.2021
Moment Digital on nimennyt asiakaskohtaamisliiketoiminnan Senior Account Manageriksi Marja Kortelaisen.
Lue lisää
Blogi - 25.2.2021
Miten sinä määrittelisit hyvän asiakaspalvelun laadun? Onko se sama asia…
Lue lisää