Osaatko vastata kysymykseen: mitkä ovat kriittisimmät tuotantoympäristön palvelusi ja mitä tapahtuu, kun ne ovat saavuttamattomissa?
IT-toimintaympäristön jatkuvuuden varmistaminen auttaa välttämään myös liiketoiminnan katkot

Suorat ja välilliset taloudelliset vahingot
Liiketoiminnan seisahtuminen tunniksi voi maksaa suoraan tuhansia euroja. Usein välilliset vaikutukset ovat vieläkin kalliimpia tilaus- ja toimitusketjujen aikataulujen äkillisen vaarantumisen johdosta.

Mainehaitta ja luottamuksen menettäminen
Yrityksesi maine on organisaationne tärkein strateginen omaisuus. Kaikelta ei voi varautua, mutta asiakkaidesi ja kumppaneidesi luottamus on helpompaa säilyttää, kun voi toteennäyttää riittävän varautumisen IT-katkoihin.

Toipumiseen voi mennä vuorokausia tai toipuminen voi olla mahdotonta
Jo pelkästään liiketoiminnalle kriittisen datan valtava määrä tarkoittaa toipumistilanteessa usein tuntien, jopa vuorokausien palautusaikaa. Laajassa häiriötilanteessa järjestelmien toipuminen ei välttämättä ole edes mahdollista, ellei niiden häiriöpalautumiseen ja vikasietoisuuteen ole panostettu.

Yrityksen tärkeää tietoa voidaan menettää kokonaan
Digitaalisessa maailmassa ilman tietoa ei ole liiketoimintaa. Jos asiakastiedot, tilaustiedot, myynti- ja sopimustiedot ja operatiivisen arjen pyörittämiseen tarvittavat tiedot häviävät kokonaan rampautuu yrityksen arki ilman tiedon turvaamisen toimenpiteitä.
Tiesitkö tämän?
Olemme keskittyneet Jatkuvuuspalveluiden tuottamiseen. Suunnittelemme, toteutamme ja ylläpidämme ratkaisut tarpeidenne mukaisesti.
Millaisista IT-palveluista oma palvelukokonaisuutesi voi koostua?
Kartoitus
Autamme teitä selvittämään ICT-järjestelmäpalveluiden kriittisyystasot, jotta voitte tehdä niihin liittyviä päätöksiä tehokkaasti. Lopputuloksena saatte kuvauksen ja kriittisyysarvioinnin eri ICT-järjestelmienne palveluista.
Kartoitus ei sido asiantuntijoidenne aikaa kuin muutaman tunnin, eikä vaadi ohjelmistoasennuksia tai vastaavaa järjestelmiinne.
Disaster Recovery as a Service (DRaaS)
Mitä tapahtuisi jos lähes kaikki tallennettu tieto menetettäisiin yrityksessänne kolmen päivän ajalta? Toimintanne olisi pysähdyksissä kaksi vuorokautta? Tai vaikka varmistus toimisikin, tietojen palauttaminen kestäisi vuorokausia? Tai jos haitake pääsee varmistuksiinkin?
Valitettavasti tällaisista on reaaliesimerkkejä lähiajoilta niin Suomesta, kuin maailmaltakin. Jotta toimintanne palvelinympäristön kriittiset palvelut ovat varmistetusti käytössä kaikissa poikkeuksellisissakin tilanteissa, vakavaan häiriötilanteeseen tulee varautua.
Disaster recovery palvelussa kriittiset palvelut kopioidaan remote-ympäristöön, mikä nostetaan vakavassa häiriötilanteessa tuotantoympäristöksi. Peilattu ympäristö voi sijaita Moment Digitalin turvallisessa konesalissa tai pilvessä.
Backup as a Service (BaaS)
Liiketoiminnan kannalta vähemmän kriittisille palveluille voidaan varmistus hoitaa palveluna. Varmistuksia voidaan suorittaa pilviympäristöistä toisiin pilviin tai on premises- toisinpäin tai hybridinä. Tyypillinen varmistuskohde palveluna on M365-ympäristö, mikä- kuten muutkin pilvipalvelut, tarvitsee varmistavan elementin.
Kysy minulta lisätietoja Jatkuvuuspalveluista!
Mikko Vilppula
040 679 2483
mikko.vilppula@momentdigital.fi