Palvelun käyttöönotto

Yhteistyön alkuvaiheen onnistumiselle kaikista kriittisin osa-alue on palvelun käyttöönottoprosessi ja -projekti. Suosittelemme aina, että käyttöönotolle varataan mieluummin liian paljon kuin liian vähän aikaa.

Moment Digitalin erityisvahvuus on hallittu ja yhdessä asiakkaan kanssa suunniteltu haltuunottoprosessi.

Yhteistyön alkuvaiheen onnistumiselle kaikista kriittisin osa-alue on palvelun käyttöönottoprosessi ja -projekti. Suosittelemme aina, että käyttöönotolle varataan mieluummin liian paljon kuin liian vähän aikaa. Yhteistyön alkuvaihe sisältää väistämättä tietyn pituisen oppimis- ja tutustumisjakson, ja hyvin suunnitellulla, hallitulla ja valmistellulla käyttöönottoprojektilla voimme hallita ja lyhentää tämän jakson pituutta.

Aito yhteistyösuhde ja luottamuksen rakentaminen

Asiakaspalvelukumppanuuden kaltaisessa yhteistyössä ei voida myöskään aliarvioida henkilökohtaisten suhteiden, yhteistyöhengen ja luottamuksen luomisen merkitystä organisaatioiden välillä. Tämä tarkoittaa riittävän ajan varaamista kohtaamisille ja tapaamisille käyttöönottoprojektin aikana, jotta erityisesti operatiivisten vastuuhenkilöiden välille muodostuu aito yhteistyösuhde jo ennen ensimmäisen asiakaspalvelukontaktin vastaanottamista.

Laadimme kaikkien strategisten kumppaneidemme kanssa räätälöidyn yksityiskohtaisen käyttöönottosuunnitelman tarkkoine vastuineen, aikatauluineen, tarkistuspisteineen ja toimineen.

Mahdollisimman yksityiskohtainen käyttöönottosuunnitelma helpottaa yhteistyön tuotantoon vientiä ja vähentää yllätyksiä ja aikatauluhaasteita käyttöönottoprojektin aikana molemmissa organisaatioissa.

Käyttöönottoa edeltävä perehdytys

Käyttöönottoa edeltävä perehdytys on merkittävässä roolissa yhteistyön ensimmäisten kuukausien ja usein myös koko yhteistyön menestymiselle.

Suosittelemme että ydinryhmän jäsenten ensivaiheen koulutus käynnistyy vierailulla asiakkaan tiloihin. Molempien osapuolten on tärkeä sitoutua hyvän yhteishengen luomiseen.

Käyttöönottoa edeltävän perehdytyksen on syytä olla sopiva yhdistelmä teoriaa ja käytäntöä. Kokemuksemme mukaan teoriaosuus kannattaa kuitenkin pitää mahdollisimman tiiviinä jotta arvokasta aikaa yhdessä harjoittelulle ja oppimisille on käytettävissä. Edellytämme myös käyttöönottoa seuraaville ensimmäisille päiville ja/tai viikoille asiakkaalta ns. ”Go Live” -tukea, jossa asiakkaan vastuuhenkilöt ovat Moment Digitalin asiakaspalvelutiimin käytettävissä nopeasti ja reaaliajassa.

Jatkossa Moment Digitalin tiiminvetäjä vastaa itsenäisesti asiakasneuvojien valmentamisesta ja perehdyttämisestä, ja asiakkaan omat perehdytysvastuut ovat pääosin tiiminvetäjän/lähimentorin perehdyttämistä ns. ”train the trainer” -periaatteella.

Haluatko tietää lisää palvelun käyttöönotosta?

Petteri Ahonen

Puh. 040 848 2105
petteri.ahonen@momentdigital.fi

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.