Moment Digitalilta saat chat-palvelun tuottamiseen tarvittavat työntekijät, Moment Makerit, chat-ohjelmiston, valmiin sisältösuunnitelman ja teknisen toteutuksen.
Chat-palvelun kehittäminen on asiakkaan kanssa tehtävää yhteistyötä. Jokaiselle asiakasyritykselle nimetään oma Value Manager ohjaamaan jokapäiväistä käytännön tekemistä. Olemme kumppanisi asiakasrajapinnassa, emme ulkoistettu palveluntuottaja.
Miksi chat?
Chatistä pidetään sen nopeuden ja käytännöllisyyden ansiosta. Tekemämme tutkimuksen mukaan jo pelkästään chatin julkaiseminen verkkosivuille parantaa asiakastyytyväisyyttä, koska yrityksen tavoittaminen helpottuu.
Moment Digitalin palveluun sisältyy mm.
- hyvin suunniteltu keskusteluohje
- motivoituneet Moment Makerit
- realistiset tavoitteet ja mittarit
- läpinäkyvä raportointi ja
- hyvä lopputulos
Monipuoliset käyttökohteet
Yleisimpiä chatin käyttökohteita ovat perinteisten asiakaspalvelutehtävien lisäksi:
- Verkkokaupan myynti
- myy ja poistaa myynnin esteitä
- mittari: toteutuneiden ostoskorien määrä ja myynnin konversion kasvu
- Verkkoliidi
- vierailijoiden yhteystietojen kerääminen myyjän työstettäväksi
- mittarit: liidien määrä suhteessa käytyjen keskusteluiden määrään sekä niiden laatu.
- HelpDesk
- asiakkaan ongelmien välitön ratkaisu tai tiketin luominen
- mittari: chatissa ratkaistut ongelmat, tikettien määrä, osaamistaso
- Ajanvaraus
- ajan varaaminen tai peruminen chatin kautta
- mittarit: ajanvarausten määrän kasvu ja peruutettujen aikojen uudelleenmyynti.
- UKK-Chatbot
- usein kysyttyihin kysymyksiin vastaaminen, vierailijan opastaminen
- mittarit: vierailijan omatoimisuuden kasvattaminen ja ”muu asia” -keskustelujen vähentäminen
Miten toimimme
Moment Makerimme vastaavat asiakasyrityksen vierailijoiden kysymyksiin viipymättä ja sovitulla tavalla.
Yhteisiä toimintamalleja on monia:
- chat hoidetaan kokonaan asiakkaan puolesta
- asiakkaan omaa chat-palvelua vahvistetaan ja tuodaan siihen lisäresursseja silloin kun niitä tarvitaan, esimerkiksi
- asettamalla palveluun ajastuksia jotka määrittelevät milloin saapuva chat-keskustelu hälyttää asiakkaalla tai meillä
- olemalla viikonloppu-, ilta- ja yöpäivystäjä, silloin kun asiakas hoitaa arkipalvelun itse
Chat-palvelu on saatavissa ympärivuorokautisesti.
Chat-palvelun hyödyt
- Asiointikanavana nopea ja kustannustehokas
- Jopa 40% kaikista käydyistä keskusteluista tuottaa myynnille laadukkaita liidejä
- Palveluaikoja ja tavoitettavuutta voi laajentaa ja kauppaa käydä ympärivuorokautisesti
- Selvä dokumentointi: kaikki keskustelut tallentuvat ja asioista sovitaan kirjallisesti
- ServiceDesk –asiakkaille oma tuki, neuvonta ja etäasennus
- Keskustelujen priorisointi:
- älytoiminnot isoissa B2C-asiakkuuksissa
- Kielitaito kilpailuvalttina
- suomen-, ruotsin, englannin-, norjan- ja tanskankielinen natiivi palvelu
- Vähentää puhelin- ja sähköpostiliikennettä
Chat-lisäpalvelut
- Moment Online -palvelu, jonka avulla voi
• lukea toteutuneita chat-keskusteluja
• muodostaa tilastoja ja tulostaa ne PDF-tiedostoiksi
• seurata asetettuja mittareita (esim. kerätyt liidit tai toteutuneet ajanvaraukset) - Palautteen kerääminen chat-kanavasta
• automaattiset palautekyselyt
• voidaan ohjata joko Momentin järjestelmään tai suoraan asiakkaan omaan järjestelmään - Chat kolmannen osapuolen verkkosivuille
• Avaa chat-ikkuna oman sivustosi ulkopuolella. Mahdollista esimerkiksi- Autotalli.com, Nettiauto.fi, Autotie.fi
- Etuovi.com, Oikotie.fi
- jokin muu sijainti verkossa, kysy meiltä lisää
- VideoChat tai CoBrowse
• Kun tarvitset käyttöösi kuvayhteyden monimutkaisten asioiden helpompaa käsittelyä varten - Facebook Messenger – ja WhatsApp -chat
• ohjataan Moment Digitalin järjestelmään
• mahdollistavat aivan uuden tavan toimia tiimissä
Turvallisuus
Chat-palvelu voi olla yksittäinen, myyntiä lisäävä palvelu (esim. liidihankinta) tai se voi olla yksi osa kokonaisvaltaista, yhteistyönä tuotettua asiakaspalvelua. Se toteutetaan käyttäen TLS/SSL-turvatekniikkaa, jolloin kaikki chat-palvelussa tapahtuva viestintä salataan ulkopuolisilta. Chat voidaan profiloida asiakkaan näköiseksi ja lisätä käyttötarkoitusta vastaaviin paikkoihin. Käyttöönottoon riittää internet-yhteys ja -selain.
Giosg.com
Chat-palveluun käytetään yhtestyökumppanimme Giosgin ohjelmistoa. Giosg on kotimainen toimija, jolla on 650 asiakasta 12 maassa. Giosgille on myönnetty 27001 -laatusertifikaatti.
Vai sittenkin chatbot?
Meillä on tarjota myös tekoälyllä varustettuja chat-ratkaisuja, chatbotteja. Tutustu niihin tästä.
Palvelua kaikissa kanavissa 24/7
Tiesitkö, että saat Moment Digitalista kattavat kokonaisratkaisut kaikkiin nykyisiin asiakaspalvelutarpeisiinne? Palveluvalikoimastamme löytyvät:
- Asiakaspalvelu
- Myynti
- IT-ratkaisut
- Digitaalinen työympäristö
- Operaattoripalvelut ja
- Service Desk -palvelut
Palvelemme niin puhelimessa, sähköpostissa, chatissa kuin vaikkapa Facebookissa. Olemme myös aktiivinen kumppani, kun haluatte kehittää asiakaskokemusta ja mietitte seuraavaa askelta kohti parempia ja tuloksekkaita kohtaamisia nykyisten ja tulevien asiakkaidenne kanssa.
Kaikki palvelumme on saatavissa 24/7. Tutustu Moment Digitalin palveluihin tästä »