Case: Solteq Oyj

Sujuvaa ja lähes näkymätöntä yhteistyötä

Service Desk -palvelut

Solteq Oyj on digitaalisen asiakaskohtaamisen asiantuntijayritys. Yhteistyössä Moment Digitalin kanssa yritys tarjoaa asiakkailleen 24 tuntia vuorokaudessa toimivan palvelinkeskuksen. Normaalien työaikojen ulkopuolella ovat Moment Digitalin asiakaspalvelijat Solteqin asiakkaiden ensimmäinen kontakti mahdollisissa ongelma- tai vikatilanteissa.

Solteq tarjoaa asiakkailleen erilaisia teknologisia ratkaisuja, jatkuvia palveluita sekä konsultatiivisia töitä liiketoiminnan tueksi. Yrityksellä on toimipisteitä Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa ja Iso-Britanniassa. Yhteistyö Solteqin ja Moment Digitalin välillä alkoi vuonna 2014, kun Solteq perusti asiakkailleen oman palvelinkeskuksen.

Moment Digital oli mukana palvelinkeskuksen perustamisessa alusta asti, kertoo Solteqilla Senior Managerina työskentelevä Kimmo Hasanen.

Moment Digitalin osaamisprofiilit ovat Solteqille tärkeässä asemassa

Normaalina työaikana asiakaspalvelusta vastaavat Solteqin omat työntekijät. Palvelinkeskuksen asiakaspalvelu on toiminnassa 24/7 ja normaalin työajan ulkopuolella Moment Digital toimii Solteqin asiakkaiden ensikontaktina ja valvoo Solteqin ympäristöjä.

Asiakaspalvelijoiden tehtäviin kuuluvat vikatilanteiden vastaanotto sekä niiden käsittely. Jos jokin vika ei korjaannu Moment Digitalin Solteqilta saamien ohjeiden avulla, ottavat työntekijät yhteyttä Solteqin päivystäjään.

Moment Digitalin osaamisprofiilit ovat Solteqille tärkeässä asemassa. Tällä hetkellä Moment Digital toimii asiakkaillemme niin sanottuna First Line -tukena. Käytännössä he ottavat vikatilanteita vastaan asiakkailta joko puhelimitse, sähköpostitse tai erillisen, automaattisen tiketöintijärjestelmän kautta. Olemme kiinnostuneita myös Second Line -toiminnasta, jossa mennään syvemmälle teknisiin asioihin.

Kimmo Hasanen

Asiakasrajapintatyöskentelyn taidot tärkeimmässä asemassa

Hasanen kokee, että yhteistyö Solteqin ja Moment Digitalin välillä tuo heidän asiakkailleen lisäarvoa. Kun vika- ja ongelmatilanteisiin pystytään puuttumaan 24/7, edesauttaa se palveluiden ja järjestelmien jatkuvaa toimivuutta. Järjestelmien toimivuus on se, mistä asiakkaat Solteqille maksavat, ja palveluiden saatavuus ympäri vuorokauden onkin Solteqin ja Moment Digitalin yhteinen tavoite.

Mielestäni yksi Moment Digitalin tärkeimmistä ominaisuuksista on asiakasrajapintatyöskentely ja sen vaatimat taidot. Moment Digitalin palvelu antaa meidän omille työntekijöillemme vapautta, kun työntekijöiden ei tarvitse olla koko ajan sähköpostin tai muun järjestelmän piirissä.

Kimmo Hasanen

Palvelinkeskuksen toiminta ja käyttö on yhteistyön aikana kasvanut. Yhteistyötä aiotaan jatkaa tulevaisuudessakin. Moment Digitalia Hasanen kuvailee luotettavaksi, yhteistyökykyisesti, notkeaksi ja ennen kaikkea joustavaksi kumppaniksi.

Solteqin ja Moment Digitalin yhteistyö on hyvin sujuvaa ja lähes näkymätöntä. Palvelinkeskuksessa lähdimme liikkeelle yhdestä palvelusta ja tällä hetkellä meillä on yhteensä 10 palvelua. Olemme ilmeisesti ihan hyvällä tiellä, koska saamme lisää asiakkaita, ja Moment Digital pystyy vastaamaan tähän kasvavaan haasteeseen.

Kimmo Hasanen

Tutustu Moment Digitalin Service Desk -palveluihin tästä!

Tiimi

Juha Björkengren

Palvelupäällikkö

040 1800 810

Mika Hänninen

Senior Account Manager, Service Desk- ja Jatkuvuuspalvelut

040 920 7734

Katso myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.