Case: Solteq Oyj

Sujuvaa ja lähes näkymätöntä yhteistyötä

Asiakaspalvelu Service Desk -palvelut

Solteq Oyj on digitaalisen asiakaskohtaamisen asiantuntijayritys. Yhteistyössä Moment Digitalin kanssa yritys tarjoaa asiakkailleen 24 tuntia vuorokaudessa toimivan palvelinkeskuksen. Normaalien työaikojen ulkopuolella ovat Moment Digitalin asiakaspalvelijat Solteqin asiakkaiden ensimmäinen kontakti mahdollisissa ongelma- tai vikatilanteissa.

Solteq tarjoaa asiakkailleen erilaisia teknologisia ratkaisuja, jatkuvia palveluita sekä konsultatiivisia töitä liiketoiminnan tueksi. Yrityksellä on toimintaa Suomen lisäksi Ruotsissa ja Puolassa. Yhteistyö Solteqin ja Moment Digitalin välillä alkoi vuonna 2014, kun Solteq perusti asiakkailleen oman palvelinkeskuksen.

Moment Digital oli mukana palvelinkeskuksen perustamisessa alusta asti, kertoo Solteqilla Senior Managerina työskentelevä Kimmo Hasanen.

Moment Digitalin osaamisprofiilit ovat Solteqille tärkeässä asemassa

Normaalina työaikana asiakaspalvelusta vastaavat Solteqin omat työntekijät. Palvelinkeskuksen asiakaspalvelu on toiminnassa kuitenkin vuorokauden ympäri, ja työajan ulkopuolella siitä vastaa Moment Digital.

Normaalin työajan ulkopuolella Moment Digital toimii meidän asiakkaidemme ensikontaktina. He valvovat meidän ympäristöjämme, Hasanen kertoo.

Asiakaspalvelijoiden tehtäviin kuuluvat vikatilanteiden vastaanotto sekä niiden käsittely. Jos jokin vika ei korjaannu Moment Digitalin Solteqilta saamien ohjeiden avulla, ottavat työntekijät yhteyttä Solteqin takapäivystäjään.

Moment Digitalin osaamisprofiilit ovat Solteqille tärkeässä asemassa. Tällä hetkellä Moment Digital toimii asiakkaillemme niin sanottuna First Line -tukena. Käytännössä he ottavat vikatilanteita vastaan asiakkailta joko puhelimitse, sähköpostitse tai erillisen, automaattisen tiketöintijärjestelmän kautta

Kimmo Hasanen

Jatkon kannalta olemme kiinnostuneita myös Second Line -toiminnasta, jossa mennään syvemmälle teknisiin asioihin, Hasanen lisää.

Asiakasrajapintatyöskentelyn taidot tärkeimmässä asemassa

Hasanen kokee, että yhteistyö Solteqin ja Moment Digitalin välillä tuo heidän asiakkailleen lisäarvoa. Kun vika- ja ongelmatilanteisiin pystytään puuttumaan 24/7, edesauttaa se palveluiden ja järjestelmien jatkuvaa toimivuutta. Järjestelmien toimivuus on se, mistä asiakkaat Solteqille maksavat, ja palveluiden saatavuus ympäri vuorokauden onkin Solteqin ja Moment Digitalin yhteinen tavoite.

Mielestäni yksi Moment Digitalin tärkeimmistä ominaisuuksista on asiakasrajapintatyöskentely ja sen vaatimat taidot, Hasanen painottaa.

Heidän palvelunsa antavat meidän omille työntekijöillemme vapautta, kun työntekijöiden ei tarvitse olla koko ajan sähköpostin tai muun järjestelmän piirissä, Hasanen sanoo.

Palvelinkeskuksen toiminta ja käyttö on yhteistyön aikana kasvanut. Yhteistyötä aiotaan jatkaa tulevaisuudessakin. Moment Digitalia Hasanen kuvailee luotettavaksi, yhteistyökykyisesti, notkeaksi ja ennen kaikkea joustavaksi kumppaniksi.

Solteqin ja Moment Digitalin yhteistyö on hyvin sujuvaa ja lähes näkymätöntä

Kimmo Hasanen, Senior Manager, Solteq

Palvelinkeskuksessa lähdimme liikkeelle yhdestä palvelusta ja tällä hetkellä meillä on yhteensä 10 palvelua. Olemme ilmeisesti ihan hyvällä tiellä, koska saamme lisää asiakkaita, ja Moment Digital pystyy vastaamaan tähän kasvavaan haasteeseen, Hasanen hymyilee.

Tutustu Moment Digitalin Service Desk -palveluihin tästä!

Tiimi

Juha Björkengren

Service Desk Manager

040 1800 810

Katso myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.