Case: Kauppahalli24

Palo paneutua asiakkaan tarpeeseen

Asiakaspalvelu Myynti

Kauppahalli24 on verkkoruokakauppa, jonka chat-asiakaspalvelussa käy melkoinen vilske. Toimistoaikana yritys hoitaa itse asiakaspalvelunsa, mutta illalla puikkoihin hyppää Moment Digital. Verkkokaupan chatissa tärkeää on nopea reagointi ja asiakaslähtöisyys. Asiakaspalvelua kehitetään aktiivisesti.

Katso video tästä »

Kauppahalli24 on verkkoruokakauppa, joka toimittaa tuoretta ruokaa suoraan asiakkaidensa kotioville. Asiakkaat tilaavat ruoan netistä, ja ostoksia tukee chat-asiakaspalvelu.

– Meidän suurin asiakasryhmä on lapsiperheet. Perheissä syödään paljon kotiruokaa, ruokaostokset ovat suuria, ja niihin menee paljon aikaa. Tällainen palvelu säästää arki-illoista niitä tärkeitä tunteja, joita voi käyttää harrastuksiin tai vapaa-aikaan perheen kanssa, Kauppahalli 24:n markkinointi- ja myyntijohtaja Hanna-Kaisa Risku kertoo.

Asiakkaan tarve on tärkeä

Jo Kauppahalli24:n tarinan alkutaipaleella huomattiin, että asiakaspalvelun tarve ajoittuu ilta-aikaan. Talon oma asiakaspalvelutiimi pyörittää asiakaspalvelua toimistoaikaan. Illalla puikkoihin hyppää Moment Digital.

Halusimme avata chat-palvelun, joka palvelee aina puolille öin saakka. Kartoitimme erilaisia vaihtoehtoja, joista Moment Digital tuntui paneutuvan meidän tarpeisiin. Tämä on uusi bisnes, eikä tähän ole olemassa valmiita ratkaisuja

Hanna-Kaisa Risku, markkinointi- ja myyntijohtaja, Kauppahalli 24

Asiakaspalvelua hoidetaan chatin lisäksi puhelimitse. Moment Digital toimii myös ruokaostosten kuljettajien ja kotien välisenä yhteistyölinkkinä. Ruokaa toimitetaan asiakkaille iltayhdeksään saakka. Hanna-Kaisa arvostaa Moment Digitalin valmiutta kehittää palvelua eteenpäin.

Olemme molemmat kasvaneet tässä matkan varrella ja ottaneet lisää toimintoja käyttöön. He aktiivisesti tarjoavat meille lisäpalveluja, jos he näkevät, että niistä voisi olla meille hyötyä, Hanna-Kaisa korostaa.

Suurin osa yhteydenotoista chatin kautta

Verkkoruokakaupassa asiakaspalvelun tärkeys korostuu. Asiakkaan pitää pystyä tekemään ostokset vaivattomasti ja saada vastaus mielen päällä oleviin kysymyksiin nopeasti.

Asiakkaan ei tarvitse odotella, ja toisaalta meillä asiat eivät kasaannu, kun ne hoidetaan kerralla kuntoon. Asiakkaalta voidaan heti varmistaa, että tarkoititko näin. Tilanne hoidetaan nopeasti, ja kokemus on lyhyt ja ytimekäs. Ei tarvitse odotella puhelinaikaa tai sähköpostivastausta, Hanna-Kaisa painottaa.

Yhteydenotot koskevat usein toimitus- ja tilausaikoja ja tuotetietoja. Joskus asiakas siirtää toimitusaikaa, kun oma arki on yllättänyt.

Suurin osa yhteydenotoista tulee chatin kautta. Verkkokaupassa chat on ehdoton. Asiakkaat ovat tottuneet siihen, sitä osataan käyttää ja hakea. Ihmiset pitävät chatia jo itsestäänselvyytenä.

”Meille mietittyjä ratkaisuja”

Yhteistyö Moment Digitalin kanssa on sujunut hyvin. Yhteydenpito yritysten välillä toimii moitteetta, ja osapuolille on tärkeää se, että asiat toimivat hyvin molemminpuolisesti.

Minulla on Moment Digitalista todella hyvä fiilis. Heillä on halu ja palo paneutua meihin ja miettiä, millaisia palveluja he voisivat meille tarjota. Saamme heiltä meille mietittyjä ratkaisuja, Hanna-Kaisa iloitsee.

Meille merkittävin hyöty yhteistyössämme on ajan säästö. Se helpottaa huomattavasti meidän asiakaspalvelumme toimintaa. Suosittelen Moment Digitalia, jos verkkokaupalla on tarvetta chatin hoitamiseen. He ovat tarttuneet haasteisiin hyvin, Hanna-Kaisa kiteyttää.

Tutustu Moment Digitalin myyntiratkaisuihin tästä!

Tiimi

Pasi Toivokoski

Sales Manager

040 649 2935

Kirsi-Maria Uimi

Value Manager

040 636 1059

Katso myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.