Case: AIG

Täsmävakuutuksia etämyyntinä

Asiakaspalvelu

Moment Digitalin pitkäaikaisen kumppanin AIG:n kanssa palvelemme vakuutusasioissa soittavia asiakkaita ja tarjoamme täsmävakuutuksia etämyyntinä.

American International Group, Inc. (AIG) on perustettu v. 1919 ja se on yksi maailman johtavista vakuutuskonserneista. AIG:llä on toimintaa yli 80 maassa ja markkina-alueella. Yhtiöllä on asiakkaita maailmanlaajuisesti yli 90 miljoonaa. AIG:n ja sen tytäryhtiöiden tuotevalikoimaan kuuluu vahinko-, henki- ja eläkevakuutuksia.

Suomessa AIG:n palveluksessa on yli 50 asiantuntijaa, jotka vastaavat yksilöllisten vakuutusratkaisujen räätälöinnistä ja vahinkojen hoidosta. Lisäksi yksityisasiakkaiden palvelukeskuksessa työskentelee yli 20 henkilövakuuttamisen ammattilaista.

Yhteistyötä vakuutusten parissa vuodesta 2003

AIG oli Moment Digitalin yrityshistorian toinen asiakas. Liki 20 vuoden yhteistyö on kehittynyt vuosien aikana ja strateginen kumppanuus jatkuu edelleen.

Kuluneiden vuosien aikana on tehty niin outbound- kuin inbound-soittoa; Moment Digitalissa on sekä hoidettu vakuutusasiakkaiden puhelinkontaktit AIG:n puolesta että tehty myynnillistä asiakaspalvelua, myös ulossoittokampanjoita.

Tällä hetkellä AIG:n ostama palvelu on melko puhtaasti inboundia, kertoo AIG:n Direct to Consumer Marketing Manager Maarit Liuha.

AIG Consumerin volyymi tulee Direct to Consumerista (DM), joka on kuluttajalle suunnattua täsmävakuutusten etämyyntiä. Myytävät tuotteet ovat lähinnä sairaus- ja tapaturmavakuutuksia, esimerkiksi Naisten Syöpävakuutus.

Pitkiä työuria vakuutusten parissa

Vuosien mittaan AIG-vakuutusten parissa on työskennellyt erinäinen määrä asiakasneuvojia. Palvelun parissa on dedikoitu tiimi Moment Digitalin työntekijöitä ja pitkiäkin työuria on nähty:

Osa nykyisistä Moment Digitalin agenteista on ollut palveluksessamme alusta saakka ja eläköitynytkin työstään.

Maarit Liuha, Direct to Consumer Marketing Manager, AIG

Työtä tehdään pääosin Moment Digitalin Iisalmen yksiköstä käsin, ja ruuhkatilanteissa apuun otetaan Pieksämäen asiakaspalvelukeskus. Etätyöaikaan toimipisteillä ei käytännössä ole enää merkitystä – työtä voi tehdä paikkakunnasta riippumatta.

”Inbound-käännytyksistä erityinen kiitos”

Asiakaspalvelijat saavat Liuhalta kiitosta:

Asiakkaiden soittaessa asiakasneuvojat onnistuvat erityisesti inbound-käännytyksissä. Tämä tarkoittaa selkosuomeksi sitä, että asiakas ei lopulta haluakaan irtisanoa vakuutusta, kun on keskustellut asiakasneuvojan kanssa.

Maarit Liuha, AIG

Yhteistyön tulevaisuus

Moment Digital ei näe yhteistyötä palvelun ”ulkoistamisena” vaan strategisena kumppanuutena. Moment Way tarkoittaa palvelun kehittämistä yhteistyössä asiakkaan kanssa kohti tavoitetta, jatkuvaa parempien toimintatapojen löytämistä, tuloksellisten kohtaamisten tuottamista ja tyytyväisempiä loppuasiakkaita. Voidaan puhua asiakaspalvelun allianssista >>

Tällä hetkellä mietimme yhdessä mikä on asiakaspalvelun tulevaisuus ja miten kehittää palveluamme entistä paremmaksi, paljastaa Maarit Liuha.

Tiimi

Jani Manninen

Palvelupäällikkö

040 180 1080

Juuso-Ville Nieminen

Kehitysasiantuntija

040 144 8655

Katso myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.