Case: AIG

Täsmävakuutuksia etämyyntinä

Myynti

Moment Digitalin pitkäaikaisen kumppanin AIG:n kanssa palvelemme vakuutusasioissa soittavia asiakkaita ja tarjoamme täsmävakuutuksia etämyyntinä.

American International Group, Inc. (AIG) on perustettu v. 1919 ja se on yksi maailman johtavista vakuutuskonserneista. AIG:llä on toimintaa yli 80 maassa ja markkina-alueella. Yhtiöllä on asiakkaita maailmanlaajuisesti yli 90 miljoonaa. AIG:n ja sen tytäryhtiöiden tuotevalikoimaan kuuluu vahinko-, henki- ja eläkevakuutuksia.

Suomessa AIG:n palveluksessa on yli 50 asiantuntijaa, jotka vastaavat yksilöllisten vakuutusratkaisujen räätälöinnistä ja vahinkojen hoidosta. Lisäksi yksityisasiakkaiden palvelukeskuksessa työskentelee yli 20 henkilövakuuttamisen ammattilaista.

Yhteistyötä vakuutusten parissa vuodesta 2003

AIG oli Moment Digitalin (ent. Midas Touch) yrityshistorian toinen asiakas. Liki 20 vuoden yhteistyö on kehittynyt vuosien aikana ja strateginen kumppanuus jatkuu edelleen.

Kuluneiden vuosien aikana on tehty niin outbound- kuin inbound-soittoa; Moment Digitalissa on sekä hoidettu vakuutusasiakkaiden puhelinkontaktit AIG:n puolesta että tehty myynnillistä asiakaspalvelua, myös ulossoittokampanjoita.

Tällä hetkellä AIG:n ostama palvelu on melko puhtaasti inboundia, kertoo AIG:n Direct to Consumer Marketing Manager Maarit Liuha.

AIG Consumerin volyymi tulee Direct to Consumerista (DM), joka on kuluttajalle suunnattua täsmävakuutusten etämyyntiä. Myytävät tuotteet ovat lähinnä sairaus- ja tapaturmavakuutuksia, esimerkiksi Naisten Syöpävakuutus.

Pitkiä työuria vakuutusten parissa

Vuosien mittaan AIG-vakuutusten parissa on työskennellyt erinäinen määrä agentteja, Moment Makereita. Palvelun parissa on dedikoitu tiimi Moment Digitalin työntekijöitä ja pitkiäkin työuria on nähty:

”Osa nykyisistä Moment Digitalin agenteista on ollut palveluksessamme alusta saakka ja eläköitynytkin työstään”, tietää Maarit Liuha kertoa.

Täsmävakuutuksia etämyyntinä tehdään pääosin Moment Digitalin Iisalmen yksikössä, ja ruuhkatilanteissa apuun otetaan Pieksämäen asiakaspalvelukeskus, jonne ylivuoto tarvittaessa ohjataan.

”Inbound-käännytyksistä erityinen kiitos”

Asiakaspalvelijat saavat Liuhalta kiitosta:

Asiakkaiden soittaessa Moment Makerit onnistuvat erityisesti inbound-käännytyksissä. Tämä tarkoittaa selkosuomeksi sitä, että asiakas ei lopulta haluakaan irtisanoa vakuutusta, kun on keskustellut Moment Makerin kanssa.

Maarit Liuha, Direct to Consumer Marketing Manager, AIG

Yhteistyön tulevaisuus

Moment Digital ei näe yhteistyötä palvelun ”ulkoistamisena” vaan strategisena kumppanuutena. Moment Way tarkoittaa palvelun kehittämistä yhteistyössä asiakkaan kanssa kohti tavoitetta, jatkuvaa parempien toimintatapojen löytämistä, tuloksellisten kohtaamisten tuottamista ja tyytyväisempiä loppuasiakkaita.

Tällä hetkellä mietimme yhdessä mikä on asiakaspalvelun tulevaisuus ja miten kehittää palveluamme entistä paremmaksi, paljastaa Maarit Liuha.

Tutustu palveluihimme tästä!

Tiimi

Jaana Aho

Service Manager

040 167 7590

Mikko Vilppula

Chief Business Officer

040 679 2483

Katso myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.