Blogi - 28.2.2020

Asiakaspalvelun kultainen hetki

Puhelu asiakaspalveluun kestää keskimäärin noin kolme minuuttia. Mitä tämän kolmen minuutin aikana voi tapahtua?

Jätetään reklamaatio, kysytään apua ongelmaan, varataan aika, tehdään tilaus jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tärkeintä on saada soittavan asiakkaan asia hoidettua tai ongelma ratkaistua. Näin tehdään ja hyvä, kaikki ovat tyytyväisiä ja asiakaspalvelija voi vastaanottaa seuraavan puhelun.

Menikö asiakaspalvelussa kaikki oikein?

Kyllä, jos kysymys olisi esitetty aikana, jolloin puhelimessa ei ollut kosketusnäyttöä. Tänä päivä vastaus on eri.

Vaikka pystymme tarjoamaan asiakkaillemme palveluja somessa, tv-mainoksissa telemarkkinoinnin avulla, niin jokaisessa kanavassa palveluntarjoaja on aktiivinen. Kun asiakas onkin syystä tai toisesta yhteydessä palveluntarjoajaan, pitäisi tämä kullanarvoinen kolmen minuutin hetki käyttää hyväksi parhaalla mahdollisella tavalla.

Lisäarvoa asiakkaalle ja yritykselle

Tietysti ensin ratkaisemme asiakkaan ongelman, mutta tämän jälkeen pitäisi alkaa tapahtua.

Asiaan vihkiytymätön henkilö voisi ajatella kaiken jo tapahtuneen. Ehei, asiakkaalle voidaan

Annamme asiakkaalle mahdollisuuden saada jotakin lisää tai päästä vaikuttamaan. Tottahan lisämyynti on aina mieluisaa, mutta myös osoitus asiakkaan mielenpiteen huomioimisesta nousee arvoon arvaamattomaan.

Nykyasiakas on kuitenkin maksava asiakas ja hänestä kannattaa pitää huolta.

Yhteydenottoon on aina syy

Niinä harvoina kertoina, kun asiakas on meihin yhteydessä, niin käytetään tilaisuus hyväksi tehdä asioita enemmän kuin meiltä odotetaan.

Kannattaa uhrata hetki joko yksin tai ryhmässä ja harrastaa palvelumuotoilua kullanarvoiseen kolmen minuutin hetkeen.

Jos ideat asiakaspalvelun kehittämiseen ovatkin loppuneet, niin me olemme valmiita miettimään kanssanne, miten tämä hetki saadaan parhaiten valjastettua.

Kohtaamisiin!

Kirjoittaja

Janne Savonen

Director, Tele Solutions
0400 396 700
janne.savonen@momentdigital.fi

Jaa:

Lue myös nämä

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.