Asiakaspalvelun kehittäminen

Strategiseen asiakaspalvelukumppanuuteen kuuluu tiivis, avoin ja jatkuva kommunikointi. Vuorovaikutuksen lisäksi tarvitaan oikein valitut mittarit.

Palvelua kehitetään tiiviissä yhteistyössä

Strategiseen kumppanuuteen kuuluu tiivis, avoin ja jatkuva kommunikointi. Käyttöönottoon varataan riittävästi aikaa, jotta palvelu on parasta mahdollista – heti ensimmäisestä asiakaskontaktista lähtien. Rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että kaikkea ei kuitenkaan oteta haltuun pitkänkään käyttönottoprosessin aikana ja siksi jatkuva vuorovaikutus ja avoin rehellisyys ovat asiakaspalvelun kehittämisen kannalta elintärkeitä.

Mittarit ja seurantapalaverit

Käyttöönotossa määritellään tavoitteet ja miten tavoitteita mitataan. Mittariston avulla voidaan seurata onnistumista ja näitä tuloksia käsitellään niin ohjausryhmissä kuin tarvittaessa useamminkin. Lue lisää asiakaspalvelun KPI-mittareista >>.

Lukujen lisäksi asiakasneuvojilta tullut palaute ja kokemukset ovat palvelun kehityksen kannalta äärimmäisen arvokasta tietoa. Mitä kysymyksiä loppuasiakkaat esittävät toistuvasti? Onko jotain rutiininomaisia tehtäviä, joita voisi automatisoida?

Mitä enemmän asiakasneuvojalle jää aikaa empatialle, ihmisen kohtaamiselle, sitä parempi on asiakaskokemus.

Raportointi/BI/jotain muuta?

Tähän vielä kappale…Julius?

Haluatko tietää lisää palvelun kehittämisestä?

Pasi Toivokoski

Puh. 040 649 2935
pasi.toivokoski@momentdigital.fi

  • Paranna yrityksesi tuottavuutta ratkaisuillamme. Jätä viesti, niin otamme sinuun yhteyttä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.