
Blogi - 19.3.2021
Mika Hänninen on nimetty Senior Account Manageriksi
Kerroimme äskettäin, että Marja Kortelainen aloittaa…
Lue lisää
Blogi - 17.6.2020
Mitä mieltä olet asiakaspalvelun aukioloaikojen laajentumisesta? Siihen liittyen tänään aiheena ovat asiakaspalvelun eri kanavat.
Asiakaspalvelua voi hoitaa kasvokkain, puhelimitse, sähköpostitse, chatin välityksellä, yksityisviestillä ja harvinaisemmin kirjeitse. Mikä näistä olisi sinulle otollisin?
Kasvokkain asiakaspalvelua hoidetaan esimerkiksi myymälöissä, ja puhelimitse saa yhteyden useampaan toimipisteeseen ainakin virka-aikana. Entä sen ulkopuolella – haluatko hoitaa asioita illalla tai jopa yöllä? Ehkä on kivempi soittaa puhelinpalveluun silloin kun itselle sopii eikä ruuhka-aikaan lounastauolla, jolloin saattaa olla vaikea löytää rauhallista paikkaa. Jotta asioita saisi hoidettua, pitää yleensä antaa omia tietoja eikä niitä välttämättä halua kertoa ääneen esimerkiksi bussissa. Siksi ei kannata edes soittaa sellaisesta paikasta, missä ei voi kertoa omia tietojaan.
Virka-ajan ulkopuolella mahdollisuudet asiakaspalvelijan tavoittamiseen saattavat olla rajatummat kuin sen aikana, mutta yleensä ainakin chat ja tietysti sähköposti onnistuvat. Ainoastaan aamuyhdeksästä iltaviiteen toimiva asiakaspalvelu voi olla esimerkiksi vuorotyöläiselle ongelma.
Someaikana ihmiset ovat tottuneet siihen, että kaikki on napinpainalluksen päässä ja muutenkin mahdollisimman helposti saatavilla. Jos näin ei ole, asiakkaat saattavat mennä kilpailijalle. Siksi asiakaspalvelunkin on ollut pakko laajentua toimimaan eri kanavissa ja silloinkin kun esimerkiksi myymälä ei muutoin ole auki. Asiakaspalvelua voidaan tällöin hoitaa etänä eikä sen tarvitse olla yrityksen oma työntekijä vaan se voi olla tehtävään koulutettu Moment Maker, asiasneuvoja, kuten esimerkiksi minä.
Jos olet yrittäjä ja tuntuu, että kukaan ei ehdi vastaamaan asiakkaiden kyselyihin (ainakaan tarpeeksi nopeasti), pyydä ihmeessä Momentilta tarjous! 🙂 Asiakaspalvelu on se meidän juttu ja meillä on porukkaa töissä vuorokauden ympäri. Momentilta onnistuu niin puhelinpalvelu, chat, sähköposti kuin sometilien yksityisviestitkin ja näiden lisäksi saat kauttamme sekä puhelinjärjestelmät, -liittymät että ICT-palvelut. Koko paketin!
Yrityksen kannattaa ehdottomasti olla esillä ja kysymyksiin vastaamassa siellä, missä heidän asiakkaansa ovat. Jokaiselle asiakaspalvelun eri kanavalle on oma asiakaskuntansa.
Asiakasneuvojana olen huomannut, että etenkin iäkkäämmät asiakkaat käyttävät mieluiten puhelinta tai tulevat asioimaan suoraan myymälään. Kiireellisiin asioihin käytän itse chattiä, sitten puhelinpalvelua ja kiireettömiin juttuihin mieluiten sähköpostia. Myös yksityisviestit esimerkiksi Facebookin kautta saattavat tavoittaa nopeasti. Niin juu, ja ne kirjeet. Kyllä niitäkin vielä tulee, tosin vähemmän kuin ennen.
Tuloksellisiin kohtaamisiin,
Moment Maker,
Sari
Blogi - 19.3.2021
Kerroimme äskettäin, että Marja Kortelainen aloittaa…
Lue lisää
Blogi - 3.3.2021
Moment Digital on nimennyt asiakaskohtaamisliiketoiminnan Senior Account Manageriksi Marja Kortelaisen.
Lue lisää
Blogi - 25.2.2021
Miten sinä määrittelisit hyvän asiakaspalvelun laadun? Onko se sama asia…
Lue lisää